به فروشگاه ای دی جی مارکت خوش آمدید . هواتونو داریم ...

آشنایی با کشور عزیزمان ایران 

ایران از جمله کشورهای حائز اهمیت در خاورمیانه می باشد که به دلیل داشتن معادن فسیلی فراوان مورد توجه قرار گرفته است. همچنین کشور ایران از جوانب گردشگری نیز مهم بوده و از جمله کشورهای قدیمی جهان می باشد. امروزه شاهد هتل ها، مراکز خرید و… متعددی هستیم که در تمامی شهر های ایران به چشم می خورند.

نام ایران به معنی سرزمین آریایی ها می باشد. کشور ایران در بخش جنوب غربی آسیا قرار گرفته که وسعتی بیش از 1 میلیارد و 648 هزار کیلومتر مربع دارد.رتبه 18 در جهان از نظر وسعت را به خود اختصاص داده است. تهران پایتخت این کشور بوده و در بخش های میانی آن قرار گرفته است. ایران مناطق گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که از این نظر بین 19 کشور ثبت شده در یونسکو می باشد که آثار تاریخی فراوانی دارند

ایران به دلیل داشتن قدمت فراوان، مناطق گردشگری بسیاری را در دل خود جای داده است. اگر بخواهیم پر مخاطب ترین مرکز گردشگری ایران را نام ببریم، باید به حرم امام رضا اشاره کرد که فرودگاه مشهد پس از تهران بیشترین استفاده را داشته است. مناطق شمالی ایران که در جوار دریای خزر قرار گرفته اند از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار هستند و می توان از طبیعت زیبای آن که تلفیقی از دریا و جنگل است به خوبی استفاده کرد. جزیره های زیبای جنوب کشور ایران نیز از دیگر اماکن گردشگری این کشور می باشد که از زیبا ترین آن ها می توان به کیش و قشم اشاره کرد.

امروز لیستی از 20 مکان پربازدید ایران به شما معرفی میکنیم

۱. آستان حضرت امام رضا (ع)

2. آستان حضرت عبدالعظيم(ع)

۳. آستان حضرت معصومه(س)

 ۴. امامزاده بی‌بی حکیمه(س)

۵. مجموعه بازار تبريز

۶روستای كندوان

۷. درياچه اروميه از جاهای دیدنی ایران

۸. غار سهولان

۹. غار كرفتو

۱۰. منطقه حفاظت شده مراكان

۱۱. قره كليسا

۱۲. درياچه نئور

۱۳عشاير شاهسون

۱۴. روستای مصر

۱۵. کویر مرنجاب از جاهای دیدنی ایران

۱۶ شهر كاشان

۱۷روستای ابیانه

۱۸ ميدان نقش جهان

۱۹ مسجد جامع اردستان

۲۰. ارگ بم از جاهای دیدنی ایران