به فروشگاه ای دی جی مارکت خوش آمدید . هواتونو داریم ...

گزارش بدون پورت شدن احتمالی آیفون در نسخه‌های آینده خبری بود که طرفداران و مخالفان زیادی داشت و چندی پیش حسابی جنجالی شد. بسیاری از افرادی که پس از برداشتن جک هدفون در آیفون7 هنوز از این اتفاق شکایت دارند، ممکن است با این نسخه جدید رؤیایی اصلا کنار نیایند، اما به هرحال همه شواهد نشان می‌دهد آیفون به‌زودی کاملا بدون پورت یا درگاه خواهد شد. این یعنی تنها راه باقی‌مانده برای شارژ گوشی، استفاده از شارژر بی‌سیم خواهد بود و همچنین دیگر جایی برای استفاده از هدفون باسیم وجود نخواهد داشت. با این اتفاق باید حذف جک هدفون را در سال‌های اخیر فراموش کنید؛ چون این تغییر بسیار شاخص‌تر از آن است.

سال گذشته شرکت چینی Vivo از طرح مفهومی گوشی یکپارچه بدون درگاه Apex 2019 رونمایی کرد؛ محصولی که برای شارژ شدن و انتقال اطلاعات از فناوری بیسیم استفاده میکرد. حال برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که اپل قصد دارد تا در سال 2021 حداقل یک گوشی آیفون بدون درگاه را روانه بازار کند.

بدنه گوشی Apex 2019 به شکل شیشه یکپارچه ساخته شده بود؛ به همین دلیل تولید آن بسیار پیچیده و دشوار بود. این گوشی در ابتدا قرار بود که توسط شرکت Vivo در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته شود، اما به دلایل مختلف این محصول برای نمایش عمومی آماده نشد. پس از مدتی شرکت meizu از گوشی هوشمند بدون درگاه zero رونمایی کرد، اما این محصول نیز با استقبال خوبی مواجه نشد.

هرچه زمان می‌گذرد میزان استقبال از دستگاه‌های بی‌سیم بیشتر می‌شود، موضوعی که نشان می‌دهد آینده‌ی دستگاه‌های الکترونیکی با بی‌سیم‌بودن گره خورده است. طلوع عصر 5و استاندارد وای‌فای ۶ به‌معنی افزایش سرعت انتقال داده‌ها به‌روش‌های بی‌سیم و ازطریق اینترنت است. شرکت‌های حوزه‌ی فناوری حتی اگر نخواهند باید خودشان را با جریان آب همراه کنند تا ریسک شکست را به‌جان نخرند. به‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک قرار است امکان انتقال حجم عظیمی از داده‌ها بین دستگاه‌ها بدون نیاز به اینترنت یا اتصالی سیمی، فراهم شود.

همچنین کارشناسان می‌گویند در آینده‌ای نه‌چندان دور فناوری‌هایی جدید به شارژرها اضافه خواهند شد تا این لوازم بتوانند گوشی‌ها را حتی از راه دور هم شارژ کنند، اتفاقی که اگر رنگ حقیقت به‌خود بگیرد، پدهای شارژ بی‌سیم به‌تاریخ می‌پیوندند. این حرف‌ها در نگاه اول ممکن است شما را یاد فیلم‌های ژانر علمی‌تخیلی بیندازد، اما حقیقت این است که از سال‌ها پیش حرکت به‌سمت دنیایی با محصولات بی‌سیم آغاز شده و با قدرت پیش می‌رود. شایعه‌هایی جدید می‌گویند اپل قصد دارد ازطریق آیفون‌هایش قدمی جدی برای رسیدن به دنیای کاملا بی‌سیم بردارد. از مدت‌ها پیش خبرگزاری‌ها به تمایل اپل برای ساخت آیفون بدون درگاه اشاره کرده‌اند؛ به‌تازگی دوباره به این موضوع دامن زده شده است و به‌نظر می‌رسد فاصله‌ی خیلی زیادی تا معرفی نخستین آیفون بدون درگاه نداریم.