به فروشگاه ای دی جی مارکت خوش آمدید . هواتونو داریم ...

گاهی برای پیدا کردن یه دوربین خوب مدت ها میگردیم 

اما ما میخواهیم در این پست بهترین دوربین های شناخته شده در سال 2020 را به شما معرفی کنیم 

DSLR های فول فریم را در گذشته تنها عکاسان حرفه‌ای استفاده می‌کردند، اما از آنجا که هزینه تولید آنها رفته رفته کم شده است و مدل‌های ارزان‌تری هم معرفی شده‌اند، بسیاری از آماتورها و علاقه مندان که در یادگیری عکاسی جدی هستند اکنون می‌توانند از مزایای عکاسی با یک دوربین فول فریم، از نوع DSLR یا بدون آینه استفاده کنند.

.1بهترین کیفیت: Canon E0S 5D Mark IV

بدون شک دوربین Canon EOS 5D MK IV یکی از قابل توجه ترین دوربین های تولید شده در سال های اخیر استدوربین Canon EOS 5D MK IV طراحی شده است تا طیف وسیعی از عکاسان را، از علاقه مندان جدی عکاسی گرفته تا عکاسان حرفه ای را راضی کند. علی رغم اینکه این دوربین بسیار به دوربین های قبلی از سری مدل های ۵D شباهت دارد ولی در زیر ظاهر آن تغییرات عمده ای صورت گرفته است. این تغییرات شامل حسگری با رزولوشن بالاتر٫ سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel ٫ فیلمبرداری با فرمت ۴K ٫ سیستم فوکوس خودکار ارتقا یافته٫ صفحه نمایش لمسی٫ ارتقای مقاومت در برابر شرایط جوی٫ سیستم Wi-F & NFC و GPS داخلی می شود. همه این امکانات در دوربین Canon EOS 5D MK IV تعبیه شده است تا شرکت کانن یک دوربین همه فن حریف به بازار عرضه کند.

.2بهترین میرورلس: Nikon Z6

دوربین نیکون Nikon Z6 NIKKOR Z 24-70mm میرورلس فول‌فریم همه‌کاره‌ی نیکون است که همراه Z7 دوربین بدون‌آینه دیگر این کمپانی معرفی شد. اندازه حسگر دوربین نیکون Z6 هم مانند Z7 است. یعنی باز هم همان حسگر فول ‌فریم بدون آینه CMOS با تکنولوژی BSI روی این دوربین نیز به کار گرفته شده، با این تفاوت که رزولوشن این دوربین تقریباً ۶۰ درصد قبلی است. کاهش رزولوشن دوربین Z6 به ۲۴٫۵MP امکان افزایش حساسیت حسگر به ISO 100 تا ۵۱۲۰۰ را فراهم کرده و به این ترتیب این دوربین می‌تواند با کمی چشم‌پوشی از رزولوشن بالا، در نور کمتر، عملکرد بهتری نسبت به Z7 داشته باشد

.3لوکس­‌ترین: Nikon D5

دوربین نیکون Nikon D5 به عنوان یکی از پرسرعت‌ترین دوربین‌های خانواده‌ی DSLR معرفی شد و یکی از محبوب‌ترین دوربین‌های سطح بالا و پیشرفته می‌باشد که امکان عکاسی و فیلم‌برداری از سوژه‌های بسیار سریع را در اختیار کاربران حرفه‌ای، مستندسازان و عکاسان خبری قرار می‌دهد. با این دوربین می‌توان با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه عکس‌برداری پیاپی انجام داد. یکی از قابلیت‌های بسیار محبوب این دوربین، سه‌ سایز مختلفی می‌باشد که برای خروجی فایل‌های  RAW‌ در نظر گرفته شده  است.

دوربین نیکون Nikon D5 به یک پردازشگر تصویر EXPEED 5 و یک سنسور فول‌فریم FX-format از نوع  CMOS و با رزولوشن ۲۱ مگاپیکسل مجهز می‌باشد و به کمک آن‌ها می‌توان واقعاً تصاویر باکیفیتی ثبت نمود.

.4پرچم­دار سونی: Sony a7R 111

Sony a75 111 با لنزهای Sony’s E-mount ساخته شده و همین می­تواند این دوربین را برای طرفداران Sony Alpha جذاب­تر کند. پردازنده سریع، مانیتور صفحه لمسی و Wi-Fi داخلی کار کردن با این دستگاه را آسان می­کند و وضوح بالاتری از تصاویر را در مقایسه با تصاویر مشابه ثبت شده با دوربین­های DSLR مشاهده خواهید کرد. اگر در حال فیلمبرداری هستید یا از حیوانات وحشی در فواصل نزدیک فیلمبرداری می‌­کنید، ویژگی عکسبرداری در حالت سکوت برای شما بسیار کاربردی است، چرا که در آن فضای طبیعی خللی وارد نمی­‌شود.

.5پرچم­دار نیکون: Nikon D850

بالاخره نیکون دوربین فول‌فریم Nikon D850 خود را در ۲۰۱۷ معرفی کرد. دوربینی که بسیاری از امکانات آن برای نخستین بار در دوربین‌های رده فول‌فریم این شرکت قرار گرفته و در حال حاضر یکی از قوی‌ترین دوربین‌های حرفه‌ای DSLR موجود در بازار است.حسگر ۴۶ مگاپیکسل با تکنولوژی BSI و فیلم‌برداری ۴K دو تا از امکانات فوق‌العاده دوربین نیکون Nikon D850  هستند.

دوربین نیکون Nikon D850  خیلی سریع به یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌های نیکون تبدیل شد

.6پرچم­دار فوجی­‌فیلم: Fujifilm X-T30

فوجی فیلم از زمان معرفی دوربین‌های سری X تاکنون موفقیت‌های بسیاری را با این سری از دوربین‌های خود کسب کرده است. دوربین‌های حرفه‌ای‌تر سری X-pro و دوربین‌های میان‌رده‌ی X-T به‌خصوص محبوبیت فراوانی در بازار دارند، بااین‌حال دوربین X-T20 این شرکت پرفروش‌ترین دوربین این سری تاکنون بوده است.

X-T20 تقریباً تمام مشخصات کلیدی خود را از دوربین گران‌تر X-T2 به ارث برد و قیمت بسیار جذاب‌تری نسبت به آن داشته است. هم‌اکنون با معرفی شدن X-T3، تقریباً مشخص بود که فوجی قرار است یک نسخه‌ی به‌روز شده از X-T20 نیز معرفی کند.

درست همانند قبل، X-T30 اکثر چیزهای خوب را از X-T3 گرفته و آن‌ها را در یک بدنه‌ی سبک‌ و کوچک و با قیمتی ارزان‌تر عرضه می‌کند. فوجی امکانات اضافه‌تری داخل X-T3 قرار داده تا هر دو دوربین مشتریان خود را داشته باشند، اما برای بسیاری از مشتریان، دوربینی که با همان امکانات، بدنه‌ی ارزان‌تر و کوچک‌تری دارد انتخاب بسیار ساده‌ای است.

.7دوربینی با قیمت معقول: Sony a6000

این دوربین که یکی از اعضای خانواده Sony Alpha است، یک انتخاب استثنایی برای کسانی است که دوربینی عالی با قیمتی مناسب می­‌خواهند. دوربینی میرورلس کوچک و سبکی که عکس­‌های خیره­‌کننده می­‌گیرد. این دوربین ۲۴٫۳ مگاپیکسلی یک لنز ۱۶-۵۰mm دارد که یک فلاش ، یک LCD قابل تنظیم و Wi-Fi نیز دارد. این دوربین قابلیت Fast Hybrid AF سونی (فوکوس خودکار)  یا ۱۷۹ نقطه فوکوس دارد که برای عکس‌برداری از اشیاء در حال حرکت بسیار ایده­‌آل است. ISO آن ۱۰۰–۲۵,۶۰۰ است.

با این که این دوربین فول­‌فریم نیست، هم عکاسان حرفه­‌ای و هم آماتورها می­‌توانند عکس­ های شفاف و خیره­‌کننده با آن بگیرند. توجه داشته باشید که مانند بسیاری از دوربین­‌ها این دوربین صفحه لمسی ندارد و عمر باتری محدود به ۳۰۰ عکس است که نسبت به رقبای خودش این مقدار کم است.

.8بهترین دوربین برای عکسبرداری از تمرینات ورزشی: Canon 1DX Mark II

این DLSR فول فریم یک دوربین قابل توجه برای عکاسی از صحنه‌های با سرعت بالا، با قابلیت عکس‌برداری واضح، دقیق و سریع است. با این که این دوربین چندان ارزان نیست، اما برای عکاس‌های صحنه‌های ورزشی، طبیعت وحشی و صحنه‌های پرحرکت مناسب است.

دوربین ۲۰٫۲ مگاپیکسلی Canon 1DX Mark II یک بازه ISO از ۱۰۰ تا ۵۱٫۲۰۰ دارد و می‌تواند ویدئوهای ۴K تا ۱۴ فریم بر ثانیه (یا ۱۶ فریم در Live View Mode) ضبط کند که باعث می‌شود برای ضبط تمام جزئیات حرکت یک عقاب، مسابقه‌ی فوتبال یا موتورسواری مناسب باشد. فوکوس خودکار دوربین سریع و خوب عمل می‌کند و GPS داخلی آن برای تگ‌گذاری مکانی روی عکس‌ها مناسب است. این دوربین Wi-FI داخلی یا intervalometer ندارد اما از سوی دیگر یک فناوری چشمگیر و یکی از بهترین دوربین‌های کانن است.