به فروشگاه ای دی جی مارکت خوش آمدید . هواتونو داریم ...

سونی دوربین پرچم دار آلفا 1 (Sony a1) را با قیمت 6500 دلار معرفی کرد 

Sony A1 یک دوربین بدون آینه با سنسور 50.1 مگاپیکسلی با قیمت 6500 دلار است با این‌که در دنیای دوربین‌های بدون آینه آلفا 1 بسیار گران‌تر از رقبا از Nikon و Canon محسوب می‌شود اما سونی قول داده این دوربین بی‌شک پیشرفته‌ترین و نوآورانه‌ترین دوربین ساخته شده توسط این شرکت خواهد بود. سنسور ۵۰.۱ مگاپیکسلی با قابلیت عکس‌برداری پیاپی ۳۰ تصویر بر ثانیه و فیلم‌برداری 8K30 قطعاً‌ توجه بسیاری را جلب خواهد کرد.

حتی با وجود سنسور بزرگ‌تر سونی می‌گوید بافر این دوربین امکان عکاسی ۱۵۵ تصویر فول فریم فشرده RAW یا ۱۶۵ تصویر JPEG را با سرعت ۳۰ تصویر بر ثانیه با شاتر الکترونیک فراهم کرده است؛ آن هم درحالی که عملکرد کامل فوکوس خودکار فوق‌العاده این دوربین حفظ می‌شود. به این ترتیب این دوربین برای عکاسان ورزشی هم ایده‌آل است.

فوکوس خودکار سونی آلفا 1

این‌بار قابلیت Eye AF حتی روی پرندگان نیز کار می‌کند. سونی می‌گوید دوربین می‌تواند حتی اگر پرنده ناگهان بلند شد و پرواز کرد فوکوس خودکار را به خوبی حفظ کند. سرعت فلش سینک  هم حالا به ۴۰۰/۱ ثانیه برای شاتر مکانیکی رسیده و عارضه rolling shutter هم به خاطر سرعت بالای خوانش سنسور به حداقل رسیده است. به گفته سونی می‌توانید با سرعت ۳۰ تصویر در ثانیه بدون blackout یا از دست رفتن تصویر به صورت پیاپی عکاسی کنید.

فیلمبرداری سونی آلفا 1

از نظر ویدئو آلفا 1 می‌تواند با وضوح 8K با نرخ 30fps و با وضوح 4K‌ با نرخ 120fps هر دو به‌صورت ۱۰ بیتی فیلم‌برداری کند. همچنین در فیلم‌برداری 4K60 امکان فیلم‌برداری از کل مساحت سنسور بدون pixel binning وجود دارد. اضافه کردن یک رکوردر اکسترنال امکان فیلم‌برداری ۱۶ بیتی RAW را نیز فراهم می‌کند.

آلفا 1 بدون شک بهترین دوربین سونی است و قیمت ۶۵۰۰ دلاری آن این موضوع را نشان می‌دهد. این قیمت دقیقاً مشابه 1DX کانن است و نشان می‌دهد سونی به اندازه کافی از عملکرد پرچم‌دار جدید خود مطمئن است.