به فروشگاه ای دی جی مارکت خوش آمدید . هواتونو داریم ...

سرانجام پس از جدایی آنر از هواوی،‌ روح گوگل دوباره در گوشی‌های این شرکت دمیده شد

 

پس از جدایی آنر از هواوی این شرکت جان دوباره‌ای گرفته است و می‌خواهد با مجهز کردن گوشی‌های خود به خدمات موبایلی گوگل سهم قابل توجهی از بازار جهانی را به دست آورد.

آنر زمانی که به عنوان یک برند زیر مجموعه هوآوی به حساب می‌آمد، تمرکز خود را روی عرضه گوشی‌های اقتصادی قرار داده بود؛ اما پس از جدایی از هواوی رویکرد جدیدی اتخاذ کرده است و قرار است به زودی گوشی‌های پرچمدار خود را با خدمات موبایلی گوگل در خارج از چین عرضه کند.

جدایی آنر از هواوی زمینه ساز استفاده از خدمات موبایلی گوگل شد

تحریم‌های آمریکا به هواوی اجازه نمی‌داد در گوشی‌های خود به صورت پیش فرض از برنامه‌های گوگل استفاده کند. آنر روز دوشنبه در توییتی در این باره گفت:

آنر توانسته با برخی از تامین کنندگان به توافق اولیه برسد. سری آنر ۵۰ به خدمات موبایلی گوگل مجهز خواهند شد که فضای کاربردی گسترده‌تر و همچنین تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را برای مشتریان ما به ارمغان می‌آورد.

این شراکت ادامه یافته به آنر اجازه می‌دهد به مجموعه نرم‌افزار‌های گوگل دسترسی پیدا کند. این نرم‌افزار‌ها شامل برنامه‌هایی همچون گوگل مپ، جیمیل، یوتیوب و مهم‌تر از همه فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی می‌شود که میزبان صدها هزار برنامه مختلف برای کاربران است.

جدایی آنر از هواوی / آنر 50

پیش فروش سری آنر ۵۰ از خرداد ماه در چین آغاز شد و قرار است در ماه جاری نیز در برخی بازار‌های اروپایی عرضه شود. کاربران علاقه‌مند در دیگر کشور‌ها نیز باید برای تهیه این گوشی‌ها کمی بیشتر صبوری کنند.

دو سال قبل بود که ترامپ هواوی را از دسترسی به فناوری‌های آمریکایی منع کرد و به همین خاطر آنر نیز دیگر نتوانست از برنامه‌ها و خدمات گوگل در گوشی‌هایش استفاده کند.

برای حفاظت از آنر در برابر تاثیر تحریم‌های آمریکا،‌ هواوی برند زیر مجموعه خود را به کنسرسیومی متشکل از چندین شرکت دولتی فروخت. آنر پس از جدایی از هواوی اعلام کرد قصد دارد شراکت خود را با شرکت‌های نیمه‌هادی بزرگ دنیا ادامه دهد.

گوشی‌های آنر ۵۰ پرو و آنر ۵۰ به چیپست کوالکام مجهز شده‌اند و گوشی مقرون به صرفه Honor 50 SE نیز از تراشه مدیاتک که ساخت تایوان است، بهره می‌برد. آنر همچنین از استفاده از سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی هارمونی او اس اجتناب کرده است. مدیرعامل Honor در مراسم رونمایی از سری آنر ۵۰ در چین اعلام کرد که گوشی‌های جدید این شرکت از سیستم عامل اندروید استفاده خواهند کرد.

اگرچه جدایی آنر از هواوی سبب شده که این شرکت از شر تحریم‌های آمریکا راحت شود؛ اما عده‌ای از سیاست‌مداران آمریکایی در تلاش برای ممنوع کردن دسترسی این شرکت به فناوری‌های آمریکایی هستند.

در مرداد ماه سال جاری بود که ۱۴ نفر از نمایندگان جمهوری خواه مجلس آمریکا از وزارت بازرگانی این کشور درخواست کردند آنر را نیز در لیست سیاه دولت قرار دهد تا مانع از دسترسی حزب کمونیست چین به فناوری‌ها و نرم‌افزار‌های آمریکایی شوند. در صورت موفقیت این حرکت، آنر نیز با تحریم‌های مشابه هواوی مواجه خواهد شد.

جدایی آنر از هواوی / هواوی P50 پرو

هواوی P50 پرو

تحریم‌های آمریکا عملا کسب و کار گوشی‌های موبایل هواوی را فلج کرده است. این برند سال گذشته سهمی ۵۷ درصدی در بازار داشت؛ اما در سه ماهه دوم سال میلادی جاری با افتی قابل توجه مواجه شده و فقط ۲۶ درصد از بازار را در اختیار دارد. همچنین برای اولین بار در ۷ سال گذشته دیگر جایی در میان ۵ تولید کننده برتر موبایل در چین ندارد.

چندی پیش نیز هواوی از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود به نام هواوی P50 و P50 پرو رونمایی کرد. این گوشی‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر به پشتیبانی از شبکه ۵G نیستند.

با همه اینها آنر در حال پیشرفت کردن در چین است. آنها توانستند در سه‌ ماهه دوم سال میلادی جاری ۶.۹ میلیون گوشی هوشمند در چین به فروش برسانند که رشدی ۴۰ درصدی را در مقایسه به سه ماهه قبلی نشان می‌دهد. همچنین آنر در حال حاضر پنجمین تولید کننده برتر گوشی در چین است. تا به اینجای کار جدایی آنر از هواوی یک تصمیم درست بوده است.