به فروشگاه ای دی جی مارکت خوش آمدید . هواتونو داریم ...

فناوری جدید باتری شیائومی ده درصد ظرفیت آن را افزایش می دهد

شیائومی فناوری جدیدی را برای ساخت باتری ها معرفی کرده که می‌تواند تا ده صد ظرفیت آن را افزایش داده و عمر آن را نیز ۱۰۰ دقیقه بیشتر کند. به گفته تیم تحقیق و توسعه شیائومی احتمالاً این فناوری از نیمه دوم سال آینده وارد بازار خواهد شد.

شیائومی در پست اخیر خود در شبکه اجتماعی ویبو از فناوری مکمل لیتیوم سیلیکونی در نسل جدید باتری ها رونمایی کرده است. به گفته این شرکت در این فناوری با سه برابر کردن محتوای سیلیکونی داخل باتری ها می توان ظرفیت ذخیره سازی انرژی آن را بیشتر کرد.

همچنین در این فناوری بسته بندی باتری مجدداً طراحی شده تا بهتر بهینه سازی گردد. همچنین ماژول مدار محافظ دیگر حالت تخت نداشته و نسبت به سلول باتری در زاویه ۹۰ درجه قرار می گیرد. بدین ترتیب فضای بیشتری به وجود می آید. استفاده از تراشه پیمانه سوخت جدید با کمک الگوریتم های پیشرفته ایمنی طول عمر سلول های باتری نیز افزایش پیدا کرده است.

الگوریتم باتری های جدید شیائومی اجازه اتصال طولانی مدت به جریان برق را نخواهد داد. به این ترتیب نسبت به شارژ های شبانه نیز محافظت خواهد شد. البته حسگرهایی نیز در آن قرار داده شده تا بتواند دما را کنترل کند. اما دقیقاً روش کنترل دما در آن مشخص نشده است. با توجه به این که تولید این باتری از نیمه دوم ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد، احتمالاً اواخر سال آینده میلادی شاهد گوشی ها و دستگاه های شیائومی مجهز به این باتری خواهیم بود. هنوز توضیحات کامل این فناوری به زبان انگلیسی و برای بازارهای جهانی توسط شیائومی منتشر نشده و این اطلاعات نیز تنها از داده های مربوط به توضیحات چینی این باتری ترجمه شده است.