به فروشگاه ای دی جی مارکت خوش آمدید . هواتونو داریم ...

غول چینی صنعت مخابران جهان، هواوی، ادعا می‌کند که به دستاوردی انقلابی در آنتن‌های G5 دست پیدا کرده است. آن‌ها مدعی هستند که فناوری جدید، علاوه بر کاهش تشعشع آنتن‌ها، مصرف برق را نیز در آن‌ها کاهش می‌دهد. از قابلیت‌های احتمالی دیگر فناوری می‌توان به ارتباط و تعامل بهتر ایستگاه مرکزی با آنتن اشاره کرد.

فناوری جدید هواوی به‌نام CableFree رونمایی شد که طبق ادعای شرکت سازنده، در طراحی آنتن‌ها نوآوری قابل‌توجهی را به‌همراه دارد. همان‌طور که از نام فناوری بر می‌آید، با ساختاری جدید در آنتن‌ها روبه‌رو هستیم که تعداد کابل‌های موجود در آن‌ها را به‌میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. به‌علاوه، هواوی در فناوری جدید از یک طراحی جابه‌جایی فاز استفاده می‌کند که ارتباط و هماهنگی آنتن را با ایستگاه مرکزی بهبود می‌بخشد.

در تکنولوژی CableFree با افزایش باند فرکانسی حدود 20 درصد به پوشش دهی اضافه خواهد شد. ظرفیت شبکه نیز بدین وسیله تا 80 درصد افزایش می یابد. در آنتن های 5G محدوده پوشش دهی به عنوان یک چالش شناخته شده است اما با استفاده از این تکنولوژی هواوی خود را آماده رویارویی با این چالش ها خواهد کرد. مزیت دیگر این تکنولوژی کاهش وزن آنتن ها تا 10 کیلوگرم است. این موضوع استفاده از پیچ و مهره را کاهش می دهد و بدین ترتیب آنتن هایی با نصب آسان در اختیار خواهد بود. البته این مزایا بصورت تئوری عنوان شده و باید دید در عمل آنتن های جدید هواوی تا چه اندازه می توانند کارایی داشته باشند.